Selamat Datang Ke Pancing Emas.blogspot.com ...Dekat Di Hati Untuk Bersama Anda .....jom sama sama kita tukar dari Wang Fiat (wang kertas ) kepada emas utuk jaminan masa depan ....> Bukan Kempen MLM dan sebagainya ,.,,,hanya kongsi apa yang saya tahu tentang emas utuk kita..kalau nak beli boleh sahaja dgn siapa siapa sahaja yg anda senang untuk berurusan ...kalau nak dgn saya pon boleh ...014- 290 1010 @ 019 972 9878 (Terengganu /Kelantan)/019 4644688(Grik).... YANG INGIN MEMILIKI BLOG SEPERTI INI ...BOLEH HUBUNGI AZHAR 014- 290 1010 @ 019 972 9878../ 019 4644688(Grik)....DGN HARGA YG RENDAH SAHAJA ... >

Public Gold dan Public Dinar

Jom Beli Emas, Harga Semakin Naik, Simpan Sebagai Pelaburan Masa Depan


Beli emas pelaburan Public Gold daripada saya sekarang dengan tawaran harga yang menarik, anda pasti takkan menyesal. Dengan harga emas yang semakin hari semakin naik, anda akan nikmati kadar pulangan yang tinggi di masa hadapan. Hubungi saya di
012- 290 1010
untuk belian dan jualan balik.

Hubungi saya di 014-290 1010 @ 019 972 9878 / 019 4644688

Ahad, 18 September 2011

KEHARUSAN MENJAGA HARTA KEKAYAAN

Aku telah mendengar Rasulullah SAW bersabda “Barangsiapa terbunuh karena membela hartanya, maka ia mati syahid” (HR.Bukhari dan Muslim).
Bagaimana hubungannya hadits tersebut dengan cara kita menjaga harta kekayaan kita ? Disini rasanya  ingin diterangan  kepada kita semua bagaimana seharusnya kita berbuat agar kita dapat mempertahankan harta kita.
Selain hadits tersebut diatas, ada hadits lain yang cukup panjang dari HR.Bukhari dan Muslim, dimana intinya adalah adanya keharusan kita menjaga jiwa, kehormatan dan harta kita sehingga menjadi haram bagi muslim yang satu apabila mengambil satu apalagi kalau ketiganya, milik muslim lainnya.

 Focus kita dalam menjaga harta kita selalu dalam context Benda ! seperti menjaga agar tidak terbakar, dirompak, diklentong  atau diambil secara ditipu oleh orang lain. dengan sistem yang ada sekarang ini semua orang boleh melakukan apa sahaja  hatta menukar nama atau mengubah  nilai  akaun kita bila bila sahaja ....

Jadi harus bagaimana kita menjaga nilai harta kita ? Tanpa harus melawan peraturan  atau aturan yang telah ditentukan oleh kerajaan  kita, kita mampu  menjaga nilai harta kita agar tetap stabil dan cukup. Dengan emas atau dinar yang dipakai sebagai alat untuk bermuamalah dan penyimpan nilai seperti yang telah dicontohkan oleh Rasulullah, kita bisa menjaga nilai harta kita dengan aman dan tanpa melanggar aturan yang ada di negeri kita sendiri.


Emas atau Dinar memang belum mampu  dipakai sebagai alat tukaran hanya sebahagian tempat menuju kearah itu seperti kelantan , karena kita masih tetap harus memakai Ringgit  atau duit  resmi lainnya sesuai dengan peraturan dan hukum Negara kita. Namun untuk dua fungsi lainnya seperti menjaga nilai (store of value) dan bermuamalah lainnya seperti pinjam meminjam, bayar zakat, infak dsb dinar sungguh sudah terbukti unggul dan nilainya selalu stabil, cukup dan adil....jadi kalau untuk simpanan kita ,apa kata tukar sahaja denan dinar atau jonkong emas .........jom hari ini bertindak segera .!

Tiada ulasan: